DAG VAN DE WETENSCHAP 22/11

Door ‘fast fashion’ wordt er in de mode-industrie enorm veel water verbruikt. Op de Digitale Dag van de Wetenschappen confronteren we kinderen tussen 10 en 12 jaar met dit probleem via een open onderzoek- en ontwerpopdracht en dagen we hen uit om een creatieve oplossing te bedenken. De opdracht is zo opgebouwd dat de kinderen een designsprint doorlopen, gebaseerd op de creativiteitsmethodiek INNOWIZ. Deze methodiek bestaat uit vier fasen, namelijk: de probleemdefinitie, idee generatie, idee selectie en idee communicatie. Kinderen kunnen hun idee / oplossing delen met de wereld door een foto van hun schets, storyboard en/of prototype naar ons door te sturen. Ideeën worden dan gepost op onze site en sociale mediakanalen om anderen kinderen én volwassenen (verder) te inspireren en te sensibiliseren.


Enthousiast om hiermee aan de slag te gaan? Open onze opdracht hieronder!


Onderzoek- en ontwerpopdracht Howest IPO
.
Download • 1.51MB






met steun van: